Bas-en-Jacq.reismee.nl

Berichtje uit Sevilla

Hallo,

Hier een berichtje vanuit Sevilla. Na onze droomcamping zijn we verder gereden naar Madrid. We hadden al bedacht dat dat tegen ging vallen ....en dat was ook zo. De weg naar Madrid was niet echt mooi. Het eerste stuk door de bergen was super, het werd zelfs nog koud, onder de 20 graden. Daarna een dorre, troosteloze rit. Even gestopt bij een benzine station, troosteloze park, 40 graden, een door zijn as gezakt busje van Marokkanen , geen schaduw . Het was net of we mee deden in een thriller er was ook bijna niemand op de weg maar wij begrepen wel waarom. Rond Madrid heel rustig en de camping was zo gevonden. We schoten in de lach bij het binnen rijden. Het was een camping met veelal vaste staanplaatsen en helemaal achterin waren de garageboxen voor de campers. Plaatsen met aan 2 kanten een hegje en een afdakje om je tafeltje onder te zetten. Om nu niet gelijk depressief te worden hebben we de scooter gepakt en zijn we naar een plaatsje gereden waar we de bus naar Madrid hebben gepakt. Dat was heel leuk. In Madrid was het 40 gr, we deden dus een stap vooruit en 3 terug maar nadat we iets hadden gedronken ging het al wat beter. We zijn naar de pub geweest in een zijstraatje van de Plaza de Major. Dat was lachen heel warm, lekker eten , helemaal vol Spanjaarden die naar de wedstrijdSpanje-Duitsland gingen kijken. Wij hebben niet de hele wedstrijd gezien maar na aankomst op de camping bleek al snel dat Spanje had gewonnen. Was heel grappig, iedereen uit zijn stekker en heerlijk Duitsland verslagen.

De volgende dag door naar Cordoba. Na Madrid werd het landschap steeds mooier, zonnebloemen, olijfbomen,planten, bloemen enz....Gelukkig maar . In Cordoba eerst een stop bij de Liddl om wat boodschappen te doen daarna naar de camping. Bij een stoplicht hard getoeter achter ons en een vrouw zat wild te gebaren. Bas had wat irritatie maar gelukkig stak hij niet zijn middelvinger op want.........het was de mevrouw van de camping die het voorstel deed om achter haar aan te rijden........Heel aardig dus.De camping was leuk, veel campers, bijna geen Nederlanders en een mooi zwembad. 's Avonds op de scooter Cordoba in dat was een hele toer want alles was daar eenrichting dus vaak hetzelfde voorbij zien komen ha, ha. Nog even gesjopt en wat gedronken en toen terug naar de camping. De volgende dag alle bezienswaardigheden bekeken. Hele mooie Mezquita, Juderia enz.....We zijn nog aangehouden door de politie want we reden tegen de richting van het verkeer in. Toen al gauw bleek dat wij hem niet begrepen ) net alsof ' en hij geen Engels sprak werd het heel stil. Hij riep er een collega bij maar die vond het wat onzin dus na 2 zinloze vragen mochten we door rijden. Op terrasjes heerlijk dingen gegeten, salades, vis enz....Morgen gaan we door naar Sevilla.

Voor de eerste keer konden we de camping in Sevilla niet vinden. Na wat gemopper en de rest......uiteindelijk wel maar dit was meer geluk dan wijsheid. De camping maakte alles goed. Hij is echt geweldig, heel veel bomen, klein, bloemen, schattig zwembad met ligwei in een woord super. Leuke plaats gevonden. Ook hier nog steeds ´s avonds om 9 uur 35 gr. ´s Avonds weer op de scooter naar het centrum dit is ong 10 km. Hele mooi stad. Hele andere stad dan Cordoba, veel grootser, grote gebouwen, brede boulevards, heel veel palmbomen. Lekker wat gegeten en gedronken en weer terug naar de camping. De volgende dag alle bezienswaardigheden van Sevilla bekeken. Real Alcazar, Theater, Kathedraal, Place d´Espagne en Parc Marie Louise. Super mooi en groots. Op de terugweg naar de Burger King want die hebben ze hier ook gewoon, waar niet. Nog even heerlijk gezwommen en gehangen bij de camper. Dit houden we nog wel 3 mnd vol.

Morgen naar Cadiz! Bas en Jacq

lida

Ik zit net op te drogen nadat ik tot op de laatste draad natgeworden ben van mijn bezoek aan de AH. FF kijken wat ik voor mail heb en dan zie ik dit jaloersmakende bericht met ook nog prachtige foto's.......
Erg gelachen om de thriller. Weet dat jullie inmiddels de leuke camping alweer verruild hebben voor cadiz; is vast ook fijn, ff aan zee afkoelen zo af en toe.
Geniet nog heel veel verder,